De laatste kilometers met onze campervan - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Willemsen - WaarBenJij.nu De laatste kilometers met onze campervan - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Willemsen - WaarBenJij.nu

De laatste kilometers met onze campervan

Door: Robin en Anne

Blijf op de hoogte en volg Robin

21 November 2012 | Australië, Brisbane

Lieve allemaal,

Inmiddels zijn we veilig aangekomen in ons hostel in Sydney en hebben we onze camper helaas in moeten leveren. Het zware backpackleven is weer begonnen en we mogen weer sjouwen met onze zware backpack op onze rug en onze handbaggage op onze buik! En oja onze etensresten hielden we nog in een koeltas tussen ons in. De rest van het verslag is een paar dagen geleden getypt, helaas werkte het internet toen niet en lukte het niet om dit verslag te plaatsen. Dus deze blog is van een paar dagen terug, maaaar dat zal de pret vast niet drukken.
X

Hier zijn we weer met een nieuw verslag! We zijn BIJNA aangekomen bij ons laatste punt met de camper: Sydney! Dit keer blijven we maar een beetje op afstand van een grote stad(gratis parkeerplaats) en rijden we morgen door naar travellers autobarn te Sydney (nog 1,5uur) om afscheid te nemen van onze ‘Charlie’ (we hebben hem maar een naam gegeven).

Op dit moment zitten we in de truckerslounge van een tankstation. Ruimte met allemaal tafels en stoelen en banken en een grote t.v. Hier is stroom, kunnen we een wasje draaien en hebben we net een warme(!)douche mogen nemen Vinden de truckers na zo’n lange reis vast niet erg dat wij ze even gezelschap houden.

Goed, terug naar Surfers Paradise waar we nog een leuke kroegentocht hebben gedaan. De volgende dag hebben we een 3 parkenpas gekocht en zijn we naar ‘Seaworld’ geweest! Hier hebben we leuke show’s gezien van dolfijnen, haaien en zeehonden. (Dit keer zonder zeehond Joop uit ouwehand) De volgende dag zijn we naar ‘movieworld’ geweest, attractiepark met super leuke achtbanen en hebben we alle televisiehelden voor bij zien komen. Die dag daarna zijn we ook nog naar een waterpark geweest met heel veel verschillende glijbanen, alle soorten en maten hadden ze . Het was die dag erg koud, maar het was wel super leuk om te doen. Daarna blij dat we een warme douche konden nemen.

Naar al het pret in de parken zijn we door gereden naar ‘Byron Bay’ een leuk surfstadje. Robin had al een paar dagen last van een zere voet, dus hier maar even spierzalf (voltaren) gekocht om er op te smeren. Daarna hebben we op het strand gelegen. Stond wel een harde wind dus we werden wel wat gezandstraald. Anne had nog even in de golven gedoken, verloor bijna haar bikini met de flinke golven en stroming. Ook hebben we in ‘Byron Bay’ de vuurtoren bekeken boven op een klif, super mooi uitzicht en een hele mooie vuurtoren. Daarna hadden we Stef en Laura (Nederlanders uit Nuland) opgezocht op het strand en zijn Stef en Anne nog gaan surfen. Maar er stonden niet echt golven voor beginners, erg lastig! Maar een zeer goede workout! Eigenlijk wilde we een surfschool van een paar dagen nemen, maar met Robin’s zere voet hebben we dat maar niet gedaan.

Volgende ochtend doorgereden naar ‘Nimbin’ geweldig leuk hippie stadje. Alles heel kleurrijk en het enige stadje waar je legaal drugs kunt kopen. Vandaar al die hippie mensen daar, haha. Hier hebben we allerlei leuke winkeltjes bezocht een museum bekeken en zijn we geweest in een kaarsenfabriek, hier werd ons enthousiast verteld hoe ze de kaarsen maakten. Op straat werden ons allemaal chocolade cookies aangeboden en daar konden wij natuurlijk niet omheen om deze niet te kopen! (wisten wij veel dat er happy herbs inzaten, hihi) Samen een leuk avondje gehad in ons campertje. (Lieve ouders, opa en oma’s wij zijn hele verstandige meisjes hoor!!)

De volgende ochtend zijn we gestart met een lange tocht over kronkelige bochten om een watervallentour te rijden. Jammer genoeg was het weer niet optimaal, maar misschien beter te wandelen met een vest aan dan met 30graden. Overal maar het positieve van inzien. Weer hele mooie natuur gezien, hoop schitterende watervallen, gebergtes en mooie wandeltochten gedaan. Ook hebben we veel kleurrijke vogels gezien, veel kangaroo’s van heel dichtbij en nog veel meer leuke beestjes. ’s Avonds geslapen naast een mooie waterval (hoefden we geen c.d. te kopen met waterval geluiden) en een nachtje in de bergen met schitterend uitzicht over een dal. ’s Nachts wel veel regen gehad met onweer