Weer en hoop gezien en gedaan in Down Under! - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Robin Willemsen - WaarBenJij.nu Weer en hoop gezien en gedaan in Down Under! - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Robin Willemsen - WaarBenJij.nu

Weer en hoop gezien en gedaan in Down Under!

Door: Anne en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

27 Oktober 2012 | Australië, Rockhampton

Lieve allemaal,
Hier weer een berichtje uit het mooie warme Australië. Inmiddels weer een hele hoop gezien en meegemaakt, nog steeds geen heimwee en waarschijnlijk veel te veel tijd te kort om alles te bewonderen hier!

Even terug naar onze skydive! We zouden eigenlijk in Cairns gaan skydiven, maar doordat er te veel wind stond moest deze helaas gecanceld worden(nadat we 6uur in spanning hadden zitten wachten). Gelukkig konden we hem verzetten naar ‘Mission Beach’ een plaats waar we nog langs kwamen en waar het eigenlijk veel mooier was om te doen! (Wij kregen in een Cairns een goede aanbieding, dus stiekem niet zo erg!) Of al dit wachten al niet genoeg was, hebben we ook nog 1,5 dag in Cairns moeten wachten om de airco te laten maken! Maar wat een genot dat we nu met airco rijden.

Vanuit Cairns zijn we doorgereden naar de Arterthon Tablelands een hele mooie route met hele mooie watervallen, meren en landschappen. Hier hebben we overnacht op een rustige camping tussen de kippen en de eenden! (Zie bijgevoegde foto)

Toen doorgereden naar Mission Beach, eindelijk SKYDIVEN! Wauw wat een ervaring, op 14000ft hoogte gesprongen dat is zo’n 4km! 60seconden vrije val gehad voordat de parachute uitging. Zachte landing op het strand. Onze instructeurs hebben onze hele sprong vastgelegd op DVD, erg hilarisch om terug te kijken. In Mission Beach hebben we nog een Cassowary gezien! Super grote vogel, soort struisvogel die hier erg zeldzaam en heel bijzonder is. Brengt geluk zeggen de aboriginals als je deze in het wild gezien hebt.

Vanuit Mission Beach weer doorgereden met ons campertje naar Townsville. Deze dag was Anne jarig, 22 jaar HiepHiepHoera! (bedankt voor de felicitaties) Dit hebben we gevierd met een etentje , lekker ijsje en een stapavondje! Volgende ochtend werden we nog aangehouden door de politie en mocht Anne een blaastest doen! Gelukkig niet zo veel gedronken (en dat op mijn verjaardag) daar is het hier te duur voor! Dus geslaagd voor de blaastest!

Op naar de ferry want we gaan met de boot naar Magnetic Island. 20 minuten gevaren in een heerlijk zonnetje en aangekomen op het eiland. Hier verbleven we in een 8persoons bungalow en deelde de kamer met allemaal heren, hartstikke gezellig! Paar uit Canada, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Hier hebben we een tour gedaan in het park waarbij we op de foto mochten met o.a. Krokodillen, schildpad, papagaaien, slangen ENN de KOALA, de koala vasthouden was wel een hoogtepuntje, zoo lief! Ook hebben we nog een werkelijke survivaltocht gedaan door 10km door de hitte te klimmen om bij een mooi strand te komen. Oke, het was inderdaad een heel mooi strand en we konden er leuk zwemmen en snorkelen! Gelukkig ging onze kamergenoot ‘Marco’ mee, die goed Engels spreekt (NOT) en heel goed kaart kan lezen(NOT) ;) Gelukkig onderweg nog behulpzame Australiërs tegen gekomen die ons de mooie plaatsen lieten zien.
Het eiland weer verlaten en back in Townsville wilden we nog even doorgaan met onze sportieve workouts. We hebben de ‘Castle Hill’ beklommen! Wij hadden de gevorderde route genomen en het zonnetje was al aardig warm, maar we hebben het gehaald! 1420 steps & een super mooi uitzicht, ons campertje lijkt wel een speelgoedautootje(Wie kan hem vinden op de foto?)

Townsville verlaten, na een gratis douche te hebben genomen bij de plaatselijke lagoon! Wij houden van gratis, dus vervolgens ook doorgereden naar onze eerste gratis camping, camping ‘home hill’ jeej! Prima campeerplaats en genoeg voorzieningen daar.

Volgende ochtend vroeg vertrokken en doorgereden naar Airlie Beach en vanuit daar een tour geboekt om met een zeilboot voor 3 dagen (2nachten) naar de Whitsunday Islands te gaan. In een tijdsbestek van 45 minuten moesten we een parkeerplaats zoeken en betalen voor onze camper, boardingspasses ophalen, tas inpakken en 15minuten naar de haven lopen! Maar doordat we zo laat waren met boeken, hadden we wel de laagste prijs betaald Whiehoe! Keurig op tijd aangekomen bij de haven waar de ‘condor’ onze zeilboot al op ons lag te wachten. ! Heel toevallig was dat er nog 5 andere Nederlandse meiden en 1 Nederlandse jongen mee gingen. De helft bestond dus uit Nederlanders, voor ons heel gezellig!
We vertrokken met stevige wind, waardoor we flink konden zeilen. Heerlijk! ’s Avonds werden we goed voorzien van hapjes en een lekkere maaltijd. Wel weer eens fijn dat er voor ons gekookt werd en niet met een ‘low budget’. Ondanks dat Robin op de zee-ziektabletten leefde , was haar maag niet sterk genoeg om de wilde ochtendzee te overleven. Samen met een ander Nederlands meisje hing ze over de reling (Haha the Dutchies zei the Captain). Jammer want het ontbijt was zoo lekker, overheerlijk vers fruit met watermeloen. Anne heeft maar 2 bakken opgegeten aangezien Robin ze toch aan de vissen gevoerd had.
Tijdens de zeiltocht zijn we naar de ‘Whitsunday Islands’ gegaan. Ik hoop dat jullie de bijgevoegde foto’s kunnen zien. Het strand was zooo wit, echt de mooiste stranden die we ooit gezien hebben. Veel foto’s gemaakt en genoten van het prachtige uitzicht.
Tijdens de reis mochten we nog een aantal keer gaan snorkelen tussen de vele vissen en het kleurrijke koraal. Ook zwom er een vis genaamd : ‘Elvis’ een hele grote blauwe vis die daar altijd zwom en het eten uit je hand at. Hij zwom zo dichtbij dat we hem aan konden raken.
Anne mocht ook nog een tijd zeilen, als schippersvrouw spelen! Altijd al willen doen. Ik mocht ook ‘Rose’ uit de ‘Titanic’ spelen, de schipper wilde wel als ‘Jack’ spelen.. maar ik heb de rotsen toch maar ontweken.
Weer terug in ‘Airlie beach’ hebben we boodschappen gedaan en zijn we doorgereden naar onze volgende gratis camping. Onderweg gestopt bij een national park ‘Eungella park’, erg hoog in de bergen. Daar opzoek naar een ‘Platypus’ (vogelbekdier) en GEVONDEN! Zwommen in een beekje en kwam rond het eind van de middag samen met heel veel schildpadden te voorschijn. Voor het eerst een stukje in het donker gereden en opzoek naar de gratis camping, uiteindelijk in ‘the middle of nowhere’ na het ontwijken van kangaroo’s gevonden! Staan we precies naast 3 Nederlandse meiden waarbij we gezeild hadden, gezellig!
Volgende dag nog een een heel eind gereden en weer geslapen op een gratis camping, gezellig naast allemaal oudere Australiërs die op hun oude dag door Australië touren. Even snel naar het toilet zit er niet in want overal is het: Hey how are ya? Hey how you doing? En dan een heel geinteresseerd gesprek erna, wel fijn want ze zijn allemaal heel behulpzaam. Ze zagen ons met een lege fles lopen en vroegen gelijk: Do you need some water girls? YES PLEASE!

Nu zijn we inmiddels aangekomen in Rockhamptom en zitten we gratis te internetten in de plaatselijke bibliotheek. Ja we maken er een sport van om gratis uitjes en plaatsen te zoeken. Zo zijn we net ook naar een dierentuin geweest (Helemaal gratis), wat een feest! Daarna nog door de botanische tuinen gewandeld en een ijsje gegeten bij de ‘Mac Donald’ $0,30 cent. 
Morgen vertrekken we naar ‘Agnes water’ en ‘Town of 1770’ om te leren surfen!

Tot snel allemaal,

Dikke kussen Robin & Anne

& oja ik dacht dat ik(Anne) altijd een pechvogel was… Maar met Robin bij me valt alles mee.. Ik denk dat Robin nu al zo’n 10 keer haar hoofd heeft gestoten. (In de camper, de boot, boom, busje) . Daarnaast is ze ook al 3 gestruikeld, maar zijn haar blauwe schenen nu gelukkig weer aardig bij aan het trekken. Ik ben allang blij dat ze het er met wat bulten en schaafwondjes vanaf brengt! Ik ben bezig om een boodschap in te spreken met: Mind your step, mind your head!

HOUDOE en ik hoorde dat het nu 3 graden is bij jullie, hier 35 en morgen 26! Wij gaan genieten in de zon, de mevrouw naast ons heeft nu al 2 keer geroepen dat ze aan het studeren is.. OEPS!