Aangekomen in Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Robin Willemsen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Robin Willemsen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Australië

Door: Robin en Anne

Blijf op de hoogte en volg Robin

03 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Hier een berichtje vanuit AUSTRALIE! Na een lange reis zijn we veilig aangekomen in ons hostel in Cairns.

Maandagochtend vertrokken van huis samen met ons uitzwaai comité. Op schiphol was het even moeilijk om onze familie gedag te zeggen, toch een heel gek idee dat we pas 3 maanden later terugkomen! Maar we hadden er zoveel zin in, dat we dansend de douane door gingen!

De reis is begonnen! De eerste vlucht met KLM van Amsterdam naar Osaka(Japan) van 10,5uur. Dit viel ons alles mee, heel vriendelijk Nederlands personeel die blij waren dat er tussen als die Japanners nog 2 Nederlandse dames zaten!:) Zelfs lekker te eten en te drinken gekregen en we konden de hele reis op een eigen scherm films kijken, muziek luisteren en spelletjes spelen.

Eenmaal aangekomen in Japan begon het lange wachten, 12uur tot onze volgende vlucht! We hadden de keuze om op het vliegveld te wachten of om Osaka in te gaan. Naar veel getwijfel hebben we er toch maar voor gekozen om op het vliegveld te blijven. Het centrum van Osaka was nog 1uur reizen met de trein en eigenlijk verlangde we erg naar een bed!

Op het vliegveld in Japan keken we onze ogen uit, Japanners met mondkapjes, meisjes verkleed als animatiefiguren en leuke spulletjes. De toiletten waren ook erg bijzonder, een hele afstandsbediening waarbij we o.a. konden kiezen voor een leuk muziekje of flushing sound! (foto volgt nog)

We waren van plan om een kamer met bed te huren, bleken deze allemaal vol te zitten! HELP?! Hoe komen we 12uur door? Door wat rond te lopen ontdekte we ergens grote vierkante poefen, prima om op te slapen. Onderweg kwamen we al Nederlandse meiden tegen die er gezellig bij kwamen liggen! Door dit slapen vloog te tijd voorbij, nog een potje yathzee gespeeld, wat gegeten en op naar de gate!

De vlucht van Osaka naar Cairns duurde nog 7uur, minder luxe dan in het KLM vliegtuig, maar goed verlopen. Onderweg moesten we al het eten dat we nog hadden weggooien, omdat er niks van eten Australië in mag! 1 van de meiden moest NOG langer reizen die ging door naar Sydney, die moest in het vliegtuig wachten! Wij gingen door naar de bagage, helemaal gelukkig toen onze backpack's voorbij kwamen.

We moesten nog een keer langs de douane die mogelijk onze tassen wilden controleren en een ingevuld formulier. Op het formulier stond een vraag of we iets van medicatie, drugs of wapens bij hadden en dat we bij twijfel altijd JA in moesten vullen. Nou met onze kleine apotheek uit Nederland hadden wij maar JA ingevuld. De man bij douane vroeg aan ons wat we bij ons hadden, dus 1 van die meiden zei: The birth control pil! Die man schoot in de lach. We mochten doorlopen en hoefde niet meer door de controle heen, de man riep nog wel: Behave yourself girls!!

Toen we het vliegveld afgingen werden we met een busje naar ons hostel gebracht. Het was 6uur 's ochtends toen we aankwamen, de nachtportier vertelde ons dat we pas vanaf 10uur in onze kamer konden.. Pff nog 4uur wachten, we waren moe en vies en wilde douchen en slapen.. Begon het ook nog te regenen.. we kwamen toch naar Australië voor de zon? Afijn niet klagen maar dragen, neergeploft op een bank en naar een half uurtje kwam de eigenaar gelukkig al met de sleutels voor onze kamer! Maar gelijk in bed gedoken en de wekker gezet om 11uur, zodat we in het ritme konden komen. Oeps om 15uur werden we wakker, teken dat het bed goed ligt!

Inmiddels is het hier nu 18uur en zitten we nu weer fris