Cairns en Cape Tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Robin Willemsen - WaarBenJij.nu Cairns en Cape Tribulation - Reisverslag uit Cairns, Australië van Robin Willemsen - WaarBenJij.nu

Cairns en Cape Tribulation

Door: Anne en Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Oktober 2012 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,
Hier weer een verslagje uit Australië :)
We zijn nu weer terug in het zonnige Cairns waar we de eerste week ook zijn verbleven. Cairns is een leuk stadje waar we de eerste dagen bij konden komen van onze jetlag. Er is hier een leuke lagoon waar we lekker hebben gezwommen en in het zonnetje hebben gelegen. Zelfs een keer onder het genot van een country bandje.
Afgelopen dinsdag hebben we onze camper opgehaald en zijn we samen met twee andere nederlandse meiden naar het noorden gereden. Dit was gelijk onze eerste ervaring met het links rijden. Anne werd meteen op de proef gesteld! Eerst de drukke stad in met de vreemde voorrangsregels en daarna mocht ze de bergen in!
We zijn eerst gestopt in het stadje Mossman. Hier was een klein beekje waar we een verfrissende duik hebben genomen. Daarna zijn we weer verder gereden om naar ons eindpunt Cape Tribulation te gaan. Dit is een plaats in the middle of nowhere waar het Great Barrier reef en het Daintree rainforest samen komen. Hier gingen we kamperen op een leuke camping aan zee <3.
De eerste dag zijn we gaan snorkelen in het rif. Dit was een ontzettend mooie ervaring. Zo'n mooi koraal en zo veel vissen hebben we nog nooit gezien! We hebben zelfs met een zeeschildpad gezwommen :) AWESOME! Daarna zijn we nog door de bossen naar een waterhole gelopen. We stopte nog even bij een plekje aan het water waar we later achter kwamen dat daar heel veel krokodillen zitten.. Een waterhole is een klein kreekje (zonder krokodillen) met helder water. Je had ook een touw hangen waar we als Tarzan en Jane aan konden slingeren en je zo het water in kon springen. Die avond hebben Anne en ik nog een nightwalk door het regenwoud gedaan. In het donker door het regenwoud lopen met een gids om wat beesten te spotten. Anne was hier erg goed in, die zag meer beesten dan onze gids!! En na het regenwoud gingen we op een andere plek (waar we die middag dus waren) nog krokodillen spotten. Helaas hebben we er toen geen gezien.
De dag erna zijn Anne en ik nog een wandeling gaan maken door het regenwoud en zijn we nog een keer naar de waterhole geweest om te zwemmen. In de zee mocht je wel zwemmen maar er werd wel gewaarschuwd voor krokodillen.

De laatste dag stonden we om 5.15 uur op om naar de zonsopgang te kijken. Over het strand zijn we naar het einde gelopen en daar een rots op geklommen om voorbij zwemmende dieren te zien. Weer kwam er een zeeschildpad voorbij! En het uitzicht was natuurlijk ook super mooi.
Weer terug op de camping hebben we onze spullen ingepakt en gingen we weer terug naar de bewoonde wereld. Met nog een super mooie stop bij The Blue Waterhole. Dit was een kreekje met een verhaal waar alleen the locals komen. Volgens het verhaal kunnen mannen daar niet zwemmen en heeft een Aboriginal vrouw daar ooit een kind gebaard. Vreemd maar het was zo mooi, je liep dat kreekje in en ineens was het water blauw! Sarah, Irina en Anne hebben nog een duik genomen. Na de daintree river hebben we nog een krokodillen tour gedaan over de rivier. We hebben daar twee krokodillen gezien!!
En dan nog een laatste stop in een Port Douglas, een klein gezellig stadje waar we Fish&chips hebben gegeten. En nu zijn we weer terug in Cairns, we staan met ons campertje bij een Hostel omdat dat goedkoper was dan een camping. En wij houden van gratis en goedkoop aangezien het hier zooo duur is..
Vandaag hebben we een uur in een prive vliegtuig boven het Great Barrier Reef gevlogen. Weer een geweldig utizicht over de zee :) Morgen ons laatste dagje in Cairns waar we gaan SKYDIVEN!!! Super spannend maar wel super vet! En na het skydiven gaan we met ons campertje naar het zuiden. Dat verhaal horen jullie snel van ons. Bedankt voor alle leuke reacties!
Nu gaan we ons klaar maken voor een stapavondje in Cairns. Waar je erg leuk uit kan gaan in The Woolshed.
Liefs Anne en Robin